Skip to main content

Nieuws

Nieuwste artikelen

Nieuws

favicon Loonservice Brabant

Functionaliteiten Loket.nl

Loket is continu in ontwikkeling en er worden steeds nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Hier een aantal van deze (nieuwe) functionaliteiten die voor u als werkgever handig kunnen zijn in het aanleveren van uw personeelsgegevens.

Preboarding
Met deze functionaliteit kunt u een werknemer die nieuw bij u in dienst gaat treden een uitnodiging sturen om zijn NAW gegevens alvast in te vullen. Deze worden vervolgens doorgestuurd naar Loket.
Na activatie kunt u via het pad HRM – concept werknemer, de werknemer uitnodigen om zijn gegevens bij u aan te leveren. Voor het uitnodigen van de werknemer moet u bovenstaand scherm vullen en dan ziet u op het 2e tabblad welke gegevens uitgevraagd worden aan de werknemer. Zodra de werknemer de gevraagde gegevens heeft ingevuld zijn deze zichtbaar in Loket als concept werknemer. De gegevens kunnen we vervolgens gebruiken voor het aanmaken van een nieuwe werknemer.

Browser variabele gegevens
Een groot aantal werkgevers maakt al gebruik van de mogelijkheid om de variabele gegevens per periode, zoals: overwerk uren, zakelijke kilometers, gewerkte uren werknemers met variabele uren etc. door te geven via de Browser variabele gegevens. Deze browser kan door ons ingericht worden zodat u de voor u van toepassing zijnde velden ziet en per periode kunt invullen. Door het invullen van deze browser hoeft u geen aparte mail aan ons te versturen waarin u deze mutaties doorgeeft en daarmee wordt de kans op fouten beperkt. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.
In het verleden moest u ook een mail sturen als de gegevens in de browser ingevuld waren, echter vanaf heden kunt u in de rechterbovenhoek van de browser op het belletje klikken en dan krijgen wij automatisch bericht dat de gegevens door u ingevuld zijn en verwerkt kunnen worden.

Qwoater
Om uw personeelsadministratie nog overzichtelijker te maken, is het binnen Loket mogelijk om een digitaal dossier aan te maken. Dit gebeurt middels een documentgenerator (Qwoater) die volledig in Loket geïntegreerd is. Binnen dit dossier kunnen documenten worden vastgelegd, zoals het volledige personeelsdossier (arbeidsovereenkomsten, identiteitsbewijzen, beoordelingen etc.), maar ook de arbeidsvoorwaarden van het bedrijf, verstuurde nieuwsbrieven, ingediende facturen, personeelsbrieven, etcetera. Middels het aanmaken van templates kunnen er bij een salarisronde brieven aan de werknemers worden verstuurd waarin een salarisverhoging schriftelijk aan de werknemer wordt bevestigd, hierbij wordt gebruik gemaakt van de gegevens zoals deze in Loket zijn vastgelegd.
Per document kan bepaald worden wie dit mag inzien. Ook de controle van de wettelijke bewaartermijnen voor bepaalde documenten, als arbeidsovereenkomsten en identiteitsbewijzen, is hierin geregeld.
Wij informeren u graag over de mogelijkheden van Qwoater.

Over dit artikel

  • Geplaatst op:

    24 oktober 2022
  • Aangepast op:

    24 oktober 2022
  • Categorie:

    Nieuws

Ander nieuws